Nr. 5/2014 - 14. marts 2014

Geoscience
(se kalenderen på medarbejderhjemmesiden)

DGF årsmøde

Dansk Geologisk Forening holder årsmøde den 29. marts i København. Interesserede kan tilmelde sig på www.2dgf.dk senest 25. marts. Der vil være støtte til befordring for medlemmer vest for Storebælt.

Kristoffer Andersen - ny postdoc
Den 1. marts startede Kristoffer som postdoc på instituttet. Han kommer fra Institut for Fysik og Astronomi, hvor han i oktober 2013 forsvarede en eksperimentel ph.d. i partikelfysik. Han er blevet ansat på Geoscience for at implementere et såkaldt neuralt netværk, som skal bruges i dataanalysen af SkyTEM data. Med et sådan netværk kan man automatisk finde dårlige målinger i datasættene, som man bliver nød til at fjerne, og netværket vil derfor kunne forsimple databehandlingen væsentligt. Kristoffer har kontor i bygning 1120.

Eksamensplaner
Eksamensplaner for Q3 (forår) er nu tilgængelige på studieportalen.
Tina Veirup skal informeres om hvilke lokaler der er booket til de mundtlige eksamener, så det kan blive skrevet ind i planerne på studieportalen.

Gratis e-bog

Aarhus Universitetsforlag lægger hver måned en dansk og en engelsk gratis e-bog på nettet.
I denne måned kan Walter Friedrichs bog "Santorini" downloades som pdf-fil på forlagets hjemmeside.

Mødereferater

Medarbejderhjemmesiden er opdateret med nye referater fra udvalgsmøder. Gå til quickguiden og find udvalg og møder.

Undgå at undgå

Gensidig støtte er vigtig i den proces vi er midt i, og som er svær for både dem der er på vej ud, og dem der bliver tilbage. Alle, ledelse såvel som medarbejdere, må forholde sig til situationen ved at  snakke, lytte og støtte hinanden. Det værste er at lade som ingenting - så UNDGÅ AT UNDGÅ!

Nyhedsbrevene på hjemmesiden

Husk at du altid kan gå ind på medarbejderhjemmesiden  geo.medarbejdere.au.dk og læse alle tidligere publicerede nyhedsbreve. - Der er link direkte fra forsiden.