Nr. 6/2014 - 28. marts 2014

(fra kalenderen på medarbejderhjemmesiden)

Den 2. april, kl. 11.00 - 11.45
Møde i auditoriet mellem medarbejderne på Geoscience og dekan Niels Chr. Nielsen.

Den 22. , 23. og 30. april
Udsendelse om kortlægning af grundvandsressourcer på TV2 Østjylland.
HydroGeofysikGruppen har haft besøg af studieværten Søs Kjeldsen og fotografen Jeppe Jernin fra TV2 Østjylland. (foto). Formålet var at lave en udsendelse i serien "IQ - Tæt på de kloge hoveder".
Resultatet kan ses på kanalen på følgende tidspunkter:

• den 22.04., kl. 22.30
  • den 23.04., kl. 12.30 eller
  • den 30.04., kl. 17.30.

eller på www.tv2oj.dk/iq.

International videnskabelig kongres i bæredygtighed - 22.-24. oktober 2014.
Kongressen "Global Challenges: Achieving Sustainability", som afholdes i København, er relevant for AU's forskere på tværs af fagområder. For Geoscience kan temaer som  "Water for all" og "Geoengineering" være interessante. Bemærk: Deadline for indsendelse af abstracts: 12. april 2014. Læs mere her.

Ph.d.

Ph.d.-optag februar 2014
I forbindelse med den seneste ph.d.-ansøgningsrunde er der optaget én ny ph.d.studerende på Geoscience. Det drejer sig om Pradip Kumar Maurye fra Indien, som skal have Esben Auken som vejleder og Anders Vest Christiansen som medvejleder. Pradip starter den 1. juni 2014.

Ny underviser
Erling Fuglsang Nielsen overtager undervisningen i Sedimentære Materialer for foråret 2014 (Q4).
Nærmere præsentation af Erling finder du under nyhederne på forsiden af medarbejderhjemmesiden.

Rejseforsikring

Nye forsikringskort
Som oplyst tidligere skal der ske en udskiftning af AU's  rejseforsikringskort. For at være gyldigt skal kortet være påført AU´s CVR-nummer (31119103) samt korthaverens underskrift.
Har du brug for et nyt kort, skal du henvende dig til Lene i sekretariatet.
Vejledning om rejseforsikring: Quickguide > rejseforsikring

Personalegode

Rabat "Friluftsland"
Instituttet har et antal kort som giver rabat i forbindelse med indkøb i "Friluftsland". Der er 20% på alle ikke-nedsatte varer - dog ikke "Canada Goose" produkter.
Vil du benytte dig af tilbudet, skal du henvende dig i sekretariatat, som udleverer kortene og registrerer udlån.

Nyhedsbrevene på hjemmesiden
Dette og alle tidligere nyhedsbreve kan også læses på Geoscience medarbejdersiden: http://geo.medarbejdere.au.dk
. - Der er link direkte fra indgangssiden.