|
|
Se også kalenderen på Geoscience medarbejderhjemmesiden.
Den 7. oktober, kl. 15.15
Geoscience Seminar - Prof. Craig Lundstrom, University of Illinois
Den 9. oktober, kl. 13-15
Ph.d.-forsvar - Christian Fredborg Brædstrup
|
|
|
|
Nye medarbejdere - præsentation
|
|
|
|
|
|
|
|
De sidste 4 år har jeg været ansat i ”Forskning og Talent” på ST , som International forskningsrådgiver og har bl.a. været medansvarlig for udviklingen og vedligeholdelse af mange af fakultetets internationale aftaler og netværk med andre forskningsinstitutioner og private firmaer.
På Geoscience skal jeg bla hjælpe med:
- Fundraising (f.eks. fundraisingaktiviteter, koordinering af opslag/calls i samarbejde med FSE, afholde workshops om ansøgningsmuligheder, hjælpe med at skrive ansøgninger, udforske muligheder for forskerne ift. ekstern finansiering)
- Forskningsstøtte (f.eks. forskningsstøtte til fagligt miljø, kvalitetssikring og opfølgninger på ansøgninger)
- Netværk (f.eks. deltage i Faglige Netværk (medlem af forskningsudvalg), medvirke til at skabe strategisk partnerskab med erhvervsliv (medlem af erhvervsudvalg), assistere med at udvikle internationale netværk og konsortier til f.eks. EU ansøgninger)
- Kommunikation (f.eks. hjælpe med at udvikle forskningshjemmesider, foldere/brochurer, levere materiale til nyhedsbrev mm).
I den kommende tid vil jeg organisere møder med forskerne enkeltvis så vi kan tale om hvordan jeg bedst kan hjælpe jer. Hvor I plejer at søge, hvor I gerne vil søge midler og hvordan vi kommer i gang med det.
På det mere personlige plan er jeg meget aktiv omkring Skanderborg Festivalen, hvor jeg er chef for en stor bar, og så har jeg stor erfaring med at afholde vin-, øl-, whisky- mm smagninger – og det håber jeg også kan komme i spil her på Geoscience.
Jeg ser meget frem til at samarbejde med jer.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tian Yang - gæste-ph.d.-studerende fra den 1. oktober.
Tian Yang kommer fra Kina og skal opholde sig på Geoscience i et år. Han har kontorplads på ph.d.-gangen i 1671. Vejleder: Henrik Friis.
______________________________________________________________________________________
I løbet af oktober/november måned ankommer endnu to kinesiske gæster, som skal opholde sig på instituttet i hhv. 1 og 2 år.
|
|
|
|
Forskning / Forskningsstøtte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valget 2015 er nu skudt i gang
med offentliggørelse af valgcirkulære og tidsplan, som du finder på www.au.dk/valg. Valgsekretariatet vil i den forbindelse gerne gøre op-mærksom på, at det snart er tid til at opstille kandidater til bestyrelsen, akademisk råd, studienævn og ph.d. udvalg.
Det er vigtigt at opstille nok kandidater og suppleanter, så alle mandater i organerne udfyldes.
- Manglende studenterrepræsentation i råd og nævn
Ved tidligere valg har en række akademiske råd og studienævn, været uden studen-terrepræsentanter, fordi ingen har stillet op.
Den manglende studenterrepræsentation kan skyldes flere ting, men det er Valgse-kretariatets erfaring, at en af årsagerne er, at de studerende afleverer opstillingslister så sent, at eventuelle fejl ikke kan nå at blive rettet, hvorved listen ofte må erklæres ugyldig.
Alle vælgere får tilsendt en mail med oplysninger om valget, herunder om opstilling af kandidater, men Valgsekretariatet vil derudover opfordre studieledere og studie-vejledere til at gøre de studerende opmærksomme på valget og på muligheden for at aflevere opstillingslister i god tid, så der i den kommende valgperiode vil være så få råd og nævn som muligt uden studenterrepræsentation.
- Opstilling:
Opstillingsskemaer findes på www.au.dk/valg. Der er en udførlig vejledning til ud-fyldning af opstillingslisten i forbindelse med skemaet, ligesom der altid er mulighed for at søge vejledning i valgreglerne, som også findes på hjemmesiden.
Endeligt kan Valgsekretariatet spørges til råds inden opstillingsfristens udløb. Valgsekretariatet kan kontaktes på 8715 3325 eller valg@au.dk.
|
|
|
Nyhedsbrevet udsendes af Institut for Geoscience og kan ikke afmeldes
|