Nr. 6/2017 - 23. juni 2017

Andre GEO-nyheder finder du på:  Centre of Earth System Petrology: volcano.au.dk  |  HGG:  hgg.au.dk

Geoscience fra rummet

EKSAMENSTID!

27. juni
09:30 Kandidateksamen - Anders Wase
11:15 Kandidateksamen - Jakob Lindtorp
13:15 Kandidateksamen - Lasse Simonsen
13:15 Kandidateksamen - Frederik Schmidt Mortensen
28. juni
12:30 Kandidateksamen - Mathis G. Kristensen
14:00 Kandidateksamen - Paulina Lagodizinska
15:00 Kandidateksamen - Dániel Bálint Szücs
29. juni
08:15 Kandidateksamen - Thomas Bager Rasmussen
10:15 Kandidateksamen - Kasper Radl Mortensen
10:15 Kandidateksamen - Katrine Elnegaard Hansen
10.15 Kandidateksamen - Marcos José Luis Fernández
30. juni
11:00 Kandidateksamen - Camilla Jönsson
13:00 Kandidateksamen - Nicky Hein Witt

Sommer og ferietid

Sommeren er over os, og ferietiden står for døren. Du skal derfor huske at opdatere din Outlook kalender så det fremgår hvornår er væk på ferie.

Sekretariatet er lukket i ugerne 29, 30 og 31, og yderdørene vil være låst i disse uger.
Jarl vil være der, så spørg ham hvis du har behov for praktisk hjælp.

Alle på Geoscience ønskes .....

GOD SOMMER!

Præsentation af nye medarbejdere / gæster

Hongzhu Cai - adjunkt

I’m an exploration geophysist and just started a new position as an assistant professor in the department of geosciences from this month. I will stay here for at least one year. I get my PhD degree in geophysics from University of Utah in 2015. Recently, I have decided to come to Europe for new challenges. It’s my second visit to Europe, I was an exchange student ten years ago in Norway. My featured research is using different geophysical data such as gravity, magnetic and electromagnetic data to image the subsurface structures for oil/mineral exploration and environment study. I have also been involved in numerical modeling and scientific computation. In Aarhus University, I’m working with the people from the  HydroGeophysics Group which is leaded by Professor Esben Auken.

Kenneth Bredesen - postdoc.

I'm a Norwegian geophysicist starting on a two years postdoc at the Department of Geoscience from mid-June. My core competencies are rock physics modeling and its applications for quantitative seismic interpretation.
From previous experience I've worked with exploration and characterization of oil and gas reservoirs both in academia and industry. However, I'm now very excited about working with green geothermal energy for the upcoming years. I'm involved in the Geotherm project where my main task will be to predict parameters such as porosity and lithology from seismic data in order to evaluate production capacity of Danish geothermal reservoirs.
On my spare time I'm very outdoorsy and particularly like to do competitive road cycling during summer and ski touring during winter.. although the latter will be a challenge here in Denmark. If you want to get in contact with me please feel free to write me an e-mail: kenneth.bredesen@geo.au.dk.

Psykisk APV

Handlingsplanen som opfølgning på Psysisk APV i 2016 er blevet opdateret og lagt på medarbejderhjemmesiden - se:

Blackboard - Hjælp til kursussider

ST Learning Lab tilbyder at sende deres læringskonsulent Anna Hollyoak Helleberg ud og hjælpe underviserne i gang med deres Blackboard-kursussider til det nye semester.
I praksis vil det foregå sådan, at Anna vil sætte sig i et mødelokale en halv arbejdsdag, og så kan underviserne frit komme forbi til hjælp og sparring omkring deres kursussider.
Lokale 1672-121 er booket til formålet den 10. august kl 11-14.30

Videokonference

IT support har opdateret vores udstyr til videokonference i 1671-234 til en ny platform.
Vejledninger på AUs hjemmeside:

Udskiftning og opgradering af pc'er

I løbet af 2017 skal en del pc'er udskiftes eller opgraderes. Der sendes en liste rundt over de  pc'er på instituttet som skal vurderes individuelt.
Lene vil koordinere indsatsen, så hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte hende

Faciliteter

Ændring af undervisningslokale

Lokale 1673-118 skal vendes 90 grader, så pladsen udnyttes bedre i forhold til flugtveje.
Arbejdet udføres i juli måned, hvor lokalet ikke er i brug.

Rejser

Rejsekort Erhverv

Vi har oprettet tre rejsekort erhverv, som kan bruges ved rejser rundt i Danmark. Når du låner et kort, skal du opgive projekt- og aktivitetsnummer, ligesom ved udlejning af bilerne. Vi afregner så hvert kvartal.

Udvalg/Referater

• Erhvervsudvalget - den 5. maj 2017