Nr. 2/2018 - 23. januar 2018

Andre GEO-nyheder finder du på:  Centre of Earth System Petrology: volcano.au.dk  |  HGG:  hgg.au.dk

Undgå p-bøde på vores parkeringsplads - Registrer din bil

Fremover skal alle medarbejdere på AU have ens adgang til parkering. Det betyder at vores bom kommer til at stå permanent åben og at du skal registrere din bil i parkeringssystemet for at undgå en bøde.

Læs mere her, hvor du også finder et link til registreringssiden

Registrer også din gæst

Når du får gæster kan du også registrere deres bil i systemet. Parkeringstilladelsen gælder fra det øjeblik du registrerer nummerpladen på gæstens bil i systemet til midnat. Dvs. at du med fordel kan registrere gæsten inden ankomst, og hvis besøget strækker sig over flere dage, skal du huske at registrere bilen hver dag.

Tjenestebils- og handicapparkering skal respekteres

Som det gælder på alle parkeringspladser, udløser det naturligvis bøde at parkere på handicappladser og reserverede pladser uden nødvendig tilladelse.

Geo-OL

Geoscience værter for semifinalen i Geo-OL

Hvert år dyster de bedste geografistuderende fra alverdens gymnasier om medaljer i det internationale Geo-OL.
Institut for Geoscience har gennem flere år været vært for semifinalen i den danske kvalifikationskonkurrence, og bliver det igen i 2018.
Det foregår i dagene 25.-26. januar, hvor ca. 25 af de bedste elever konkurrerer om de 8 pladser i den danske finale i København. Her indskrænkes feltet til 4 danske repræsentanter, der skal deltage i det internationale Geo-OL, som i år foregår i Québec City i Canada.

Se også kalenderen på Geoscience medarbejderhjemmesiden.

• 25.-26. Januar
    Geo-OL
  • 2. februar
    Faculty Club with Pub Quiz – with a nice price for the winner
  • 22. marts
    Gymnasielærerdag
  • 5. april
    Alumnedag

Begrænset IT 3 - 4. feb.

AU’s IT-systemer og IT-services vil på skift være påvirket af afbrydelser i weekenden den 3. - 4. feb. 2018.

AU IT og AU Økonomi og Bygninger udfører servicearbejde fra lørdag den 3. feb. kl. 00.01 til søndag den 4. feb. kl. 23.59. Arbejdet er nødvendigt for at sikre medarbejdere og studerende en høj driftsstabilitet og IT-sikkerhed.

I hele weekenden kan man benytte AV-udstyr lokalt i auditorier og undervisningslokaler, og man kan arbejde lokalt på sin computer – dvs. uden forbindelse til centrale IT-systemer, fællesdrev, videocenter, AU's netværk og internet.

Følgende services vil blive påvirket af arbejdet:

• Lørdag kl. 00.01 til kl. 23.59 vil der være periodiske driftsforstyrrelser på mange IT- og telefoniservices på grund af opdateringer. De fleste driftsforstyrrelser gennemføres fra kl. 00.01 til kl. 09.00, men der vil være mindre driftsforstyrrelser frem til kl. 23.59
  • Søndag kl. 00.01 til ca. kl 16.00 må der forventes driftsforstyrrelser for bl.a. STADS.
  • Særligt til medarbejdere i Foulum: Lokale netværksændringer. Informationen er meldt ud i Foulum.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til driftstatus.it@au.dk.

Udvalg/Referater

Referater
medarbejderhjemmesiden > udvalg og møder kan nu læses referater fra møder i:

• Ingen nye referater siden sidst.

Træffetider/ST og AU partnere:

Derudover har Bo Holm Jacobsen træffetid for studerende
- tirsdag 10-12
- torsdag 16.15-17

Læs alle udsendte nyhedsbreve på Geoscience medarbejdersiden: http://geo.medarbejdere.au.dk.

http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/geoscience/intern/nyheder-til-studerende/  Seneste: 31. oktober 2018