Nr. 12/2018 - 19. december 2018

Andre GEO-nyheder finder du på:  Centre of Earth System Petrology: volcano.au.dk  |  HGG:  hgg.au.dk

Mange af os holder ferie hen over jul og nytår, så der vil sikkert være meget stille på instituttet i uge 52 og uge 1.

Sekretariatet holder juleferie i ugerne 52 og 1.

• Den 3. - 4. januar
    Strategiseminar for VIP`erne

Marie Curie Masterclass 2019

ST`s forskningsudvalg har bevilget midler til en Marie Curie Master Class i maj 2019.

Se her for mere info

Nye medarbejdere og gæster

Leibo Bian is a PhD student from 21 November at the department of Geoscience, Aarhus University, and he will stay at AU approximately three years.

Together with his supervisor, Professor Hamed Sanei, he will focus on  inorganic petroleum geochemistry.

Xiaowei Zheng starts her PhD in Lithosphere organic carbon (LOC) group in the Department of Geoscience from December.

Her previous research was mainly about shale reservoir and tight sandstone reservoir, with expertise in pore structure analysis, mineralogy and diagenesis research. She will continue her research on the Alum shale, especially in the organic petrology and geochemistry, during her PhD. A comprehensive comparative work between the Fuling shale and the Alum shale will also be made.

You are warmly welcome to find me at room 1672-230 or e-mail me directly at zhengxiaowei@geo.au.dk.

English version

Due to time pressure this newsletter will not be translated in English. Use Google Translate or contact the Secretariat for help.

http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/geoscience/intern/nyheder-til-studerende/  Seneste: 31. oktober 2018