Du er her: AU  Medarbejdere Institutter  Institut for Geoscience Studentermedhjælp

Studentermedhjælp

Ved ansættelse af studentermedhjælp er der nogle regler og retningslinjer der skal overholdes.
Vær derfor opmærksom på følgende:

  • Ansættelsen skal være på plads før den studerende må begynder at arbejde –
    også selvom det kun er få timer
  • Stillinger skal som hovedregel opslås.
  • Ved genansættelse/forlængelse af en studentermedhjælp skal stillingen slås op som en varig stilling, dvs. ansættelsen fortsætter indtil opnåelse af kandidatgrad (dog max syv år)
  • Der skal afleveres timeskemaer i forbindelse med lønudbetaling

De herunder nævnte blanketter/skemaer skal udfyldes og afleveres i sekretariatet til Grethe Storgaard (som er behjælpelig med hele processen):

Før ansættelsen

Efter ansættelsen

  • Tidsregistreringsskema  (Excel-fil) 
    Afleveres ca hver måned eller efter behov til sekretariat@geo.au.dk i forbindelse med lønudbetaling.
  • Løn udbetales to gange om måneden. Denne oversigt viser deadlines for indrapportering/udbetaling, men da der kan gå nogle dage fra du sender din mail, til timerne er tastet i systemet, bedes du sende dine oplysninger i god tid inden en deadline. Ellers må du vente til næste lønkørsel.
    I ferieperioder kan der forekomme forsinkelser i forhold til udbetalinger.

 

 

83360 / i31