|
|
|
-
Tirsdag d. 17. september
Besøg af Universitetsledelsen
-
Fredag d. 20. september
Match-making Event
-
Fredag d. 27. september
Sensommerfest
-
Fredag d. 1. november
GEO Match 2019
-
Fredag d. 29. november
Julefrokost
|
|
|
|
|
Emply Hire - nyt system til ansættelser
|
|
|
 |
|
Fremadrettet skal alle stillingsopslag i IT-systemet Emply Hire, det gælder også tidsbegrænsede ansættelser.
Alle stillingsopslag og information om ansættelser uden opslag skal sendes til sekretariatet på sekretariat@geo.au.dk.
HUSK at give besked i god tid. Ansættelsesprocessen er særligt lang ved VIP-ansættelser.
|
|
|
|
|
|
 |
|
AU kræver, at der afholdes årlige evakueringsøvelser.
Der kommer snart en evakueringsøvelse på Geoscience. Det betyder, at alarmen vil ringe.
ALLE skal forlade arbejdspladsen og gå stille og rolig ud til parkeringspladsen, hvor alle samles.
Det er vigtigt når alarmen ringer, at nogen tager ansvar og tager de gule og orange veste på og følger instruktioner på de tilsvarende vejledninger i evakueringsmappen som hænger på hver etage/område.
Evakueringslederen tager den gule vest på og følger instruktionerne på det gule instruktionskort:
-
Evakueringslederens opgave er at sørge for at alle i området forlader bygningen og går til samlepladsen.
-
I forbindelse med evakueringen skal tilstødende områder informeres om, at der foretages evakuering.
-
Når området er tømt for mennesker, skal evakueringslederen selv gå til samlepladsen og rapportere til samlepladslederen.
-
Den lokale leder samt arbejdsmiljølederen skal informeres om hændelsen så snart det er muligt.
Samlepladslederen tager den orange vest på og følger instruktionerne på det orange instruktionskortt:
-
Samlepladslederesns opgave er at møde de evakuerede på samlepladsen udenfor bygningen.
-
Koordiner med andre samlepladsledere og tag imod information fra evakueringslederne, når de ankommer til pladsen.
-
Kontakt politi og brandvæsen på stedet og informér om status på evakueringen.
-
Sørg for, at de evakuerede får så mange informationer som muligt.
Tak på forhånd for jeres samarbejdsvilje til den kommende øvelse.
|
|
|
|
|
|
|
Ansvarlig forskningspraksis
|
|
|
|
Indkøbsorganisering for Geoscience
|
|
|
|
|
|
AU går over til e-handel hos flere leverandører.
e-handel foregår via samme platform som IndFak og RejsUd, og for at kunne e-handle skal man gennemføre et kursus.
Følgende Geoscience-medarbejdere har været på e-handelskursus:
Fra sekretariatet:
Susanne Weis Fogh
Fra laboratoriet:
Birte Lindahl Eriksen
Marianne Lyngholm Nielsen
Rikke Brok Jensen
Trine Ravn-Jonsen
Alle ovenstående kan være behjælpelige med at købe ind via e-handelsmodulet.
Susanne Weis Fogh fungerer desuden som indkøbskoordinator for Geoscience. Hvis du har brug for hjælp til at indhente tilbud på udstyr mv., og er du i tvivl om, hvordan det foregår, kan du spørge Susanne.
|
|
|
|
|
Kursusbeviser skal journaliseres
|
|
|
|
|
|
Kursusbeviser, som er lovpligtige for, at man kan bestride sin stilling/sit erhverv på AU, skal journaliseres i WorkZone.
Det gælder følgende beviser:
• Arbejdsmiljø-/sikkerhedsbevis
• Blodprøvetagningscertifikat
• Bådcertifikat
• Dronebevis
• Dyreforsøgskursus
• Førstehjælpsbevis
• Hygiejnebevis
• Håndtering af kemikalieaffald
• MRSA kursusbevis
• Pakkebevis
• Sprøjtecertifikat
Såfremt I har et lovpligtigt kursusbevis, der ikke fremgår på listen, så bedes I kontakte workzonesupport.st@au.dk.
Baggrunden for at journalisere kursusbeviserne er, at instituttet/ centret/ administrationscentret har et samlet dokumentoverblik over kursusbeviser for en specifik medarbejder.
Kursusbeviser til journalisering skal sendes til sekretariatet på sekretariat@geo.au.dk.
Læs mere om fælles journaliseringspraksis på ST
|
|
|
|
|
|
|
University International Club (UIC) har udsendt et nyt katalog med events i efteråret 2019.
Som noget nyt er der fokus på relationerne mellem det danske og det internationale personale, hvorfor aktiviteterne ikke kun er rettet mod de internationale kolleger.
Kataloget findes i reolen i frokoststuen.
Du kan læse mere om UIC og tilmelde dig deres nyhedsbrev på UICs hjemmeside.
|
|
|
|
|
Nyt instrument i laboratoriet
|
|
|
|
Nedlæggelse af share st_geo
|
|
|
|
Oprydning ved vareindleveringen
|
|
|
|
|
|
Der er tendens til at ting og sager bliver efterladt i vareindleveringsområdet i bygning 1674.
Det giver problemer i forhold til afsætning af leverede varer, ligesom det er til gene for de ansatte og studerende, der har deres daglige gang i bygning 1674 og 1675.
Ikke mindst kan det blive et problem i tilfælde af brand, da vejen til udgangen i bygning 1675 bliver blokeret.
Området må udelukkende bruges til midlertidig afsætning af leverede varer, eller udstyr der skal ud af huset samme dag.
|
|
|
|
|
|
|
HF beredskabs-skab findes på 2. sal i bygning 1674.
Der er opsat spejl og skammel, så det er nemmere og hurtigere at iføre sig heldragt, maske og luftflaske i tilfælde af, man skal hjælpe en person ud fra et laboratorium ifm. et HF-uheld.
Sørg altid for at udstyret er monteret korrekt og er lufttæt, inden en redningsaktion påbegyndes!
Skamlen er opsat på væggen så den ikke forsvinder. Lad være med at låne den.
Hvis man har spørgsmål ift. beredskabet, kontakt Charlotte.
|
|
|
|
|
Mobility grants for ph.d.-studerende
|
|
|
 |
|
d. 29. august skiftede profiloversigten udseende i PURE. Det nye design givere bedre overblik, og er en klar forbedring af, hvordan du kan arbejde med dit indhold i Pure.
Skriv til pure@au.dk, hvis du har spørgsmål til den ny profiloversigt og Pure generelt.
Brugervejledning til PURE
|
|
|
|
Opsætning af totrinsbekræftelse
|
|
|
 |
|
Det er muligt at ændre sin totrinsbekræftelse, så man ikke skal indtaste en kode, men via app'en bliver bedt om at godkende logon.
Link til opsætning
Sæt foretrukken verifikationsmåde til "Notify me through app"
|
|
|
|
Carlsbergfondet dækker barselsudgifter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Partnere med træffetider i lokale 1671-134:
Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk
Mandag 9-12
Mette Møller Larsen, controller, ST økonomi | mmla@au.dk
Onsdag 8.30-15.30
Jakob Steen Olesen, projektøkonom, ST økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk
Onsdag 8-15 og fredag 8-14
Louise Godt (p.t. på barsel), AU Forskning og Eksterne Relationer | logo@au.dk
Torsdag 9-12
Pernille Grøne (barselsvikar), AU Forskning og Eksterne Relationer | pg@au.dk
Torsdag 9-12
Andre partnere:
Maiken Dazelle Nielsen, undervisning og eksamen | maiken@au.dk
Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
HR-relaterede spørgsmål sendes til HR ST Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til HR ST Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk
Charlotte Kahlen Steffensen, PhD-partner GSST | charlotte.steffensen@au.dk
Bo Holm Jacobsens kontortider for studerende:
Tirsdag 10-12 og torsdag 16.15-17
Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/
|
|
|
|