Nr. 15/2014 - 21. november 2014

Efter problemanalysen
Via dette banner på Geoscience medarbejderhjemmesiden kan du få et overblik over processen på ST efter Problemanalysen og information omkring tidsplaner, arbejdsgrupper, dokumentation, nyheder etc.

Se kalenderen på medarbejderhjemmesiden

Den 24.-27. november
Valg på AU 2014

Den 5. december, kl. 13-15
Eksternt arrangement: Workshops i forbindelse med opdatering af det nationale roadmap for forskningsinfrastruktur
Arrangør: Universitetsledelsens sekretariat

Den 19. december, kl. 12 - ?
GEOSCIENCE JULEFROKOST 2014!
Årets julefrokost for medarbejdere og ph.d.-studerende.
Sæt X i kalenderen!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den 16. juni 2015
Faglig ekskursion for medarbejdere.
Fra foråret 2015 og frem vil denne årlige begivenhed finde sted den 3. tirsdag i juni måned.

Valg på AU 2014

Den 24.-27. november skal videnskabelige medarbejdere og studerende vælge repræsentanter til universitetets mange råd, nævn og udvalg. Læs mere om hvor og hvornår der kan stemmes her.

Sekretariatets arbejdsopgaver
Som en udløber af vores Geoscience institutdag i juni måned i år har sekretariatet nu defineret hvilke arbejdsopgaver man kan påtage sig ud fra kompetencer og nuværende bemanding.
Listen ligger på medarbejderhjemmesiden http://geo.medarbejdere.au.dk/ - under Administration

Lokaler med nye funktioner

Rum 1672-123
Det tidligere bibliotekarkontor - er nu ændret til Partnerkontor,
Her kan vores bibliotekar Tine stadig træffes hver mandag, og det er tanken at vore administrative partnere på skift skal opholde sig på Geoscience en gang om ugen.
Foreløbig kan Tina Veirup fra Studieadministrationen træffes på kontoret hver tirsdag kl. 9-11.

Rum 1672-129
Det tidligere bibliotek - er nu indrettet som arbejdsrum for ansatte med flere funktioner, bl.a. er det her post modtages og fordeles og den nye centrale printer står der. Der mangler stadig lidt indretningsmæssigt, men det fungerer.
Rummet er som nævnt kun for ansatte og skal være aflåst efter normal arbejdstids ophør kl. 16.

apv

Den 13.11.2014 har APV følgegruppen efter veludført arbejde nedlagt sig selv.

SKYTEM i aktion

Esben Auken meddeler:
Hvis nogen på instituttet er interesseret i at se SkyTEM i aktion, er der mulighed for det den 7.-8. december ved Ringkøbing. Normalt vil SkyTEM ikke have andre folk på pladsen, så dette er en speciel invitation/mulighed.

IT-support på ST i forb. med jul/nytår

Telefonerne holdes åbne som på normale arbejdsdage.

Mandag den 22. december: Normal åbningstid.
Tirsdag den 23. december: Åben som en normal fredag.
Onsdag den 24. december: LUKKET
Torsdag den 25. december: LUKKET
Fredag den 26. december: LUKKET

Mandag den 29. december: Åben 10-14.
Tirsdag den 30. december: Åben 10-14.
Onsdag den 31. december: LUKKETt
Torsdag den 1. januar: LUKKET
Fredag den 2. januar: Åben 10-14.

________________________________________________________________

Adobe programmer

Den gamle og meget fordelagtige licensaftale vi har haft på Adobe CS5 pakken samt Adobe Acrobat Pro, er ikke længere gyldig.
Alle tidligere aftaler om gratis udlevering af dette software, er derfor ophævet.

Det betyder også at vi i ST-support ikke længere må udlevere og installere Adobe CS og Acrobat Pro uden betaling.

Fremover skal Adobe CS pakken samt Adobe Acrobat Pro købes. Dette kan gøres via vores webshop: http://au.dk/itwebshop.
Vi tilretter stadig vores hjemmesider, så der kan forekomme sider med forkerte oplysninger.
Vi forhandler, sammen med de øvrige danske universiteter, med Adobe om at få en ny licensaftale, men vi ved endnu ikke hvordan denne aftaler vil se ud, og hvor hurtigt det kan falde på plads.

_________________________________________________________________________________________

Længere leveringstid p.t. på Fujitsu maskiner
Årsagen er ifølge AU IT et uheldigt sammenfald af leveringsproblemer fra deres leverandør og tekniske problemer med systemet til at installere maskinerne.
Der arbejdes på højtryk for at få løst begge problemer, så AU IT har en forventning om at situationen hurtigt vil bedres,

Biomedicin-byggeri kan give gener

Vi er blevet informeret om at der frem til slutningen af februar 2015 kan forekomme gener i form at rystelser og støj i området omkring byggepladsen på hjørnet af Høegh-Guldbergs Gade og Vennelyst Boulevard. Mere information her.

Nyhedsbrevene på web
Dette og alle tidligere udsendte nyhedsbreve kan du til enhver tid læse på Geoscience medarbejdersiden: http://geo.medarbejdere.au.dk/en/ - Der er direkte link fra forsiden i højre kolonne.