|
|
|
-
20. december
Sidste frist for afregning i RejsUd og IndFak
-
15. januar 2020
Sidste frist for at indberette publikationer i PURE
|
|
|
|
|
Afregning i IndFak & RejsUd
|
|
|
|
|
Fakultetsledelsen og rektor har stor fokus på kvaliteten af vores journalisering.
Det er derfor en prioriteret opgave for alle institutter, centre, fakultetssekretariat og administration at sikre en god og omhyggelig journalisering.
På Fakultetsledelsesmødet den 21. november 2019 blev følgende besluttet:
-
Institut- og institutsekretariatsledere/centersekretariatsledere, fakultetssekretariat og administrationscenter skal afklare, hvordan I lokalt vil komme i mål med at sikre kvaliteten i journaliseringen og gennemføre en proces, så journalisering sker i WorkZone og i overensstemmelse med AU´s journalinstruks og gældende love (f.eks offentlighedslov, GDPR og miljøoplysningslov).
-
Det skal sikres, at der afsættes fornødne ressourcer til implementering og opfølgning på dette kvalitetssikringsprojekt.
-
Kvikguide til forskere udsendes.
Det skal understreges, at journaliseringsforpligtelsen påhviler alle medarbejdere på AU, både VIP og TAP.
|
|
|
|
INFO FRA HR OM ANSÆTTELSER
|
|
|
|
|
HR er desværre fortsat i en ekstraordinær situation og i særdeleshed her i december, hvor juleferien betyder en kortere periode til at løse diverse HR-opgaver.
De har særligt fokus på at få ekspederet alle sager, som har tiltrædelsestidspunkt i 2019, inden årsskiftet. Lige nu arbejder de på højtryk med sager, hvor tiltrædelsestidspunktet er november og december 2019. Det betyder, at de har sager i WorkZone med tiltrædelse i januar 2020 og fremefter, som de sandsynligvis ikke når at ekspedere her i december 2019 (til info. har de i alt ca. 110 sager i WorkZone til ekspedition).
HR prøver at nå så meget, de kan, i forhold til ansættelse i januar 2020 og frem i forhold til tidligere udmeldte prioritering:
Første prioritet er fortsat LØN til tiden ud fra følgende typer ansættelser:
VIP ansættelser – udlændinge uden for EU – både faste og midlertidige inkl. forlængelser
-
VIP ansættelser – udlændinge inden for EU – både faste og midlertidige inkl. forlængelser
-
VIP ansættelser – danskere – både faste og midlertidige inkl. forlængelser
-
TAP - SUL ansættelser (ansættelsesbrev skal leveres inden startdato)
-
TAP – fastansættelser
-
TAP – midlertidige ansættelser
-
Stillingsopslag: Igangværende opslag fortsætter med efterfølgende ansættelse ud fra ovenstående prioritering. Vi beder institutterne om loyalt at udpege sager, der er forretningskritiske, så prioriterer vi dem over de andre. Det kan betyde, at ikke-prioriterede emply-sager kommer til at ligge længere end normalt. Dette set i forhold til delingen af ST.
-
Nye stillingsopslag sættes i bero indtil uge 3, 2020 pga. delingen af fakultetet.
HR forventer, at de når udlændingesager med tiltrædelse i januar 2020 inden jul.
Der starter 2 nye medarbejdere i HR i januar 2020, hvor de efter oplæringen forventer en bedring af situationen.
|
|
|
|
|
|
Vores nye ph.d.-studerende Joanna har taget initiativ til at sortere endnu mere til genbrug.
Der står nu 3 spande med låg til hhv. glas, hård plast samt papir & pap i gangen ved køkkenet i bygning 1672.
Sorteringen foregår næsten som i private boliger i Aarhus' Kommune, så glas og plastik skal være lettere rengjort og papir og pap må ikke være beskidt (dvs. INGEN pizzabakker!)
På AffaldVarme kan ses lister over hvilke ting, der kan sendes til genbrug, og hvilke der ikke kan.
Vi håber, alle på Geoscience vil støtte op om dette gode initiativ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... og en opdatering om reglerne for sortering af plastik...
Genbrug plastik rigtigt (gælder Aarhus Midtby)
Containeren til plast-affald ved bil-elevatoren (1674) bliver ofte forurenet med blødt plastik.
Eksempelvis kan rengjorte flasker, bøtter, bakker, dunke, låg og engangsservice genbruges, dvs. HÅRDT plastik må gerne kommes i containeren.
Alt andet (fx plastikposer, husholdningsfilm, bobleplast, tuber, flamingo, osv.) der er BLØDT plastik må ikke lægges til genanvending i plastikcontaineren.
|
|
|
|
|
Sekretariatet holder lukket
|
|
|
|
Jul i administrationscenteret
|
|
|
|
|
|
Administrationscenter ST holder lukket fra d. 21. december til og med d. 5. januar 2020.
Enkelte medarbejdere er på arbejde d. 23., 27. og 30. december samt d. 2. og 3. januar, men man skal forvente længere svartider.
ST IT support Campus Aarhus holder åbent d. 23. 27. og 30. december i tidsrummet 9.00 - 13.00.
Efter juleferien vil mange af medarbejderne være optagede af delingen af ST, hvorfor der også til den tid kan være forlængede svartider.
|
|
|
|
|
Intern post holder lukket
|
|
|
|
Når journalisten ringer...
|
|
|
|
geoscience-studerende vinder Tapas hackathon
|
|
|
|
Rekruttering af nye studerende
|
|
|
|
|
Efter bommen til parkeringspladsen er taget i brug igen, er det blevet ekstra vigtigt at sørge for gæstekort til gæster, der kommer i bil.
Medarbejdere ved Geoscinece KAN IKKE SELV aktivere gæstekort. Dette ansvar ligger hos ST Byg og er en ledelsesbeslutning, som vi ikke har mulighed for at omgå.
Kom derfor til sekretariatet i god tid, når du får en gæst, der skal have gæstekort.
ST Byg er pressede på tid, de kan ikke altid nå at åbne et kort samme dag, de modtager en forespørgsel.
|
|
|
|
Internationalt Center er flyttet i nye lokaler
|
|
|
|
Ny aftale på kurérforsendelser
|
|
|
|
Husk at registrere publikationer i pure
|
|
|
|
Husk rejseforsikringskort, hvis du rejser til udlandet
|
|
|
|
|
Partnere med træffetider i lokale 1671-134:
-
Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk
Mandag 9-12
-
Mette Møller Larsen, controller, ST økonomi | mmla@au.dk
Onsdag 8.30-15.30
-
Jakob Steen Olesen, projektøkonom, ST økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk
Onsdag 8-15 og fredag 8-14
-
Louise Godt (p.t. på barsel), AU Forskning og Eksterne Relationer | logo@au.dk
Torsdag 9-12
-
Rikke Märcher Rochat (barselsvikar), AU Forskning og Eksterne Relationer | rmr@au.dk
Torsdag 9-12
Andre partnere:
-
Maiken Dazelle Nielsen, undervisning og eksamen | maiken@au.dk
-
Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
-
HR-relaterede spørgsmål sendes til HR ST Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
-
Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til HR ST Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk
-
Rikke J. Ljungmann, Rådgiver, specialkonsulent, ST PhD-administration | rjl@au.dk
-
Claus Palle, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office | cpa@au.dk
Bo Holm Jacobsens kontortider for studerende:
Tirsdag 10-12 og torsdag 16.15-17
Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/
|
|
|
|