Read the newsletter in your browser
Aarhus Universitet

Geoscience nyhedsbrev

Nr. 11/2020 - december 2020

Newsletter
in English

Kalender

  • RejsUd - afslutte kreditkorttransaktioner
    18. december
  • IndFak - godkende fakturaer
    18. december
  • Deadline for at opstille som AMR
    8. januar 2021

Corona/Covid-19

Administrationscenteret holder juleferie

Afdelingerne i Administrationscenter Nat-Tech har som udgangspunkt lukket fra den 23. december til og med den 3. januar 2021.

Bygningsservice har reduceret bemanding mellem jul og nytår.

IT-supporten er åben mellem jul og nytår, men i mindre omfang. Se åbningstider.

Første fase af flytning er overstået

Første fase af flytningen af HGG fra bygning 1120 til bygningskomplekset 1670-1675 er overstået.
7 lokaler i bygning 1671 er blevet tømt, og mandag d. 14. december gik håndværkerne i gang med at trække nye kabler, inden der sættes vægge op.

Mikroskopilokalet er blevet flyttet til 1653-018 (under den tidligere Dale's café).
Efter oprydning bliver det rigtig flot.

Computerlokalet er blevet flyttet til 1673-118. Alle computere er lige nu ved IT-supporten for at blive opdateret.

Vi har også overtaget lokale 1653-018, der er lidt mindre end det nye mikroskopilokale men ligeledes udstyret med nye møbler. Det bliver en fin erstatning for 1673-118.

Partnerkontoret er blevet flyttet til 1672-123.

Opdatering af adgangskort

Alle personlige adgangskort på AU skal have billede på. Det vil derfor ikke længere være muligt at bestille personlige adgangskort uden billede.
Der igangsættes en proces for udskiftningen af personlige adgangskort.
De adgangskort der skal udskiftes med nye er:

  • Personlige adgangskort uden foto
  • Personlige adgangskort med eller uden foto der ikke har systemkode 106820. Systemkoden er påtrykt venstre hjørne på bagsiden af kortet. Hvis det pga. slitage ikke er muligt at aflæse systemkoden, skal kortet også skiftes

Processen for udskiftning af kort på NAT sættes i gang i uge 4, og der vil komme mere information om, hvordan det kommer til at foregå.

Skal du undervise i bygning 1653, skal du tjekke, om dit nuværende kort virker til bygningen.
Alle medarbejdere og studerende har fået adgang på deres nuværende kort, men meget gamle kort uden chip samt kort med ødelagt chip kan ikke bruges. Derfor, tjek dit kort i god tid, inden du har brug for adgang til bygningen, og bestil et nyt kort med billede, hvis ikke dit nuværende kort virker.

Bestilling af nyt adgangskort

Har du ikke et billede, kan du henvende dig i sekretariatet og få taget et, når vi er tilbage på kontoret.

Husk at der skal sættes adgange på dit nye kort. Dette gøres i sekretariatet, og kan klares via mail, når du har modtaget kortet.

Ny infoskærm

Fra januar 2021 skifter infoskærmene på Geoscience udseende. Det skyldes at vi får ny systemleverandør.

Det nye system hedder Scala og supporteres af AU.
Sekretariatet vil køre tests i december og januar.

Ny partner ved GSNS

Grundet omstrukturering ved PhD-skolen har Institut for Geoscience fået ny PhD-partner:

Tina Stenshøj Kaysen | tist@au.dk | tel.: 9352 2310

Når corona igen tillader besøgende, vil Tina være at finde på partnerkontoret. Tidspunkter vil blive annonceret her og på medarbejderportalen.

CWT fortsat leverandør på rejser

Carlson Wagonlit Travel (CWT) har genvundet udbuddet på rejsebureauydelser.

Der vil være følgende ændringer:

  • Billigere priser på rejsebestillinger
  • Adgang til et nyt, forbedret onlinebestillingssystem/App
  • Alle afregninger af rejser med CWT sker fremover direkte i RejsUd og ikke længere ved individuelle fakturaer i IndFak

Systemet gik i luften d. 16. december.

Der vil blive afholdt webinarer i brug af den nye portal i januar. Datoerne ligger endnu ikke fast. Er man interesseret i at deltage, tag kontakt til Rejsegruppen på rejser@au.dk.

Supportportal

Geoscience tilhører NT-IT Team 1, når der skal oprettes IT-supportsager via supportportalen.

Der er udfordringer med det nye system.
Ved oprettelse af sager er det nogle gange ikke muligt at se sin egen tekst på en sag, efter den er blevet oprettet. Vær særligt opmærksom på dette, hvis der oprettes mere end én sag til samme supportgruppe.

Der arbejdes på at løse fejl og mangler og henstilles til at have tålmodighed. Supportsystemet er nyt for alle, også supporterne.

Nye medarbejdere

Pr. 1. november er Gry Hoffmann Barfod ansat som akademisk medarbejder i forskningsgruppen AGIR Aarhus Geochemical and Isotope Research Platform.
Gry arbejder indenfor isotop geokemi og archaeometri og vil primært være at finde i instituttets metalfri renrum.

Pr. 1. december er Kathrine Eg Lindgaard ansat som kommunikations- og uddannelsesmedarbejder.
Hendes funktion bliver at støtte den uddannelsesansvarlige, men hun kommer også til at arbejde med rekruttering.
Kathrine er ansat i en tidsbegrænset stilling på to år.

Nyt fra biblioteket

Nye tidsskrifter

  • Vejret (2020) Årg. 42, Nr. 4
  • Economic Geology (2020) Vol. 115, nr. 6
  • Economic Geology (2020) Vol. 115, nr. 7
  • Aktuel Naturvidenskab (2020) nr. 5
  • Zeitschrift der Deutschen Gesellschaft für Geowissenschaften (2020) Bd. 171, H. 3
  • Vand & Jord (2020) Årg. 27, nr. 3
  • Newsletters on stratigraphy (2020) Vol. 53, nr. 4
  • Palaeontographica Abt. B. Paläophytologie (2020) Vol. 301, nr. 1/3
  • Geographical Reports of Tokyo Metropolitan University (2019) vol. 54
  • Geographical Reports of Tokyo Metropolitan University (2020) vol. 55
  • Science Report of the Toyohashi Museum of Natural History (2020) nr. 30


Tidsskrifterne står i reolen i frokoststuen i bygning 1672

Nat-Tech-partnere

Partnere med træffetider i lokale 1672-123:

  • Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk
    Mandag 9-12
  • Mette Møller Larsen, controller, Økonomi | mmla@au.dk
    Onsdag 8.30-15.30
  • Jakob Steen Olesen, projektøkonom, Økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk
    Onsdag 8-15 og fredag 8-14
  • Ann-Christina Lauring Knudsen (Stine), AU Forskning og Eksterne Relationer - Forskningsstøtteenheden (FSE) | aclk@au.dk
    Torsdag
  • Tina Stenshøj Kaysen, Ph.d.-partner, Ph.h.-administrationen | tist@au.dk | tel.: 9352 2310


Andre partnere:

  • Henriette Withen Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | hwh@au.dk | 4189 3290
  • Torkil Bukkehave Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | tbh@au.dk | 9352 1166
  • Maiken Dazelle Nielsen, Undervisning og eksamen | maiken@au.dk
  • Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
  • HR-relaterede spørgsmål sendes til Nat Tech HR Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
  • Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til Nat Tech HR Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk

 

Bo Holm Jacobsens kontortider for studerende:
Tirsdag 10-12 og torsdag 16.15-17
 

Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/

Nyhedsbreve

Geo-nyhedsbrevene på web
Læs alle udsendte nyhedsbreve på Geoscience medarbejdersiden: http://geo.medarbejdere.au.dk.

Geoscience nyheder til studerende
http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/geoscience/intern/nyheder-til-studerende/ 

Andre nyhedsbreve
NAT: https://scitech.medarbejdere.au.dk/aktuelt/nyhedsbreve/nat-medarbejdernyt/
AU: https://medarbejdere.au.dk/info-og-nyheder/nyhedsbreve/

 

Click here to unsubscribe from the newsletter