|
Mundbind udleveres i sekretariatet
|
|
|
|
|
Alle ansatte og studerende opfordres til selv at medbringe mundbind, nu hvor reglerne er blevet strammet, og vi alle skal bære mundbind på gangene og i fællesrum.
Det er dog stadig muligt at få udleveret mundbind i sekretariatet (Susannes kontor 1672-130).
Det er derimod IKKE tilladt at tage mundbind fra kontor 1672-232, hvor pakning af mundbind foregår.
|
|
|
|
|
|
David bliver prodekan for forskning på Faculty of Natural Sciences pr. 1. november 2020.
Fra Institut for Geoscience skal lyde et stort tillykke med stillingen, selv om vi er kede af at give slip på ham.
Link til fakultetes nyhed om ansættelsen af David
|
|
|
|
|
Bestilling af computere på 2020 budget
|
|
|
|
Ny kalender til undervisningsaktiviteter
|
|
|
|
Ny mail-adresse til NT-Byg
|
|
|
|
|
|
Facility management på Nat-Tech Bygningsservice er blevet delt i 4.
Geoscience hører under NT-Byg Øst, der består af:
• Leif Østergård Mikkelsen (lom@au.dk)
• René Nielsen (rene.nielsen@au.dk)
• Willy Christensen (willy.christensen@au.dk)
• Lars Hansen ( starter 2. November 2020)
Teamet kan træffes på fællesmail: NT-BygOest.Bygningsservice@au.dk
|
|
|
|
|
Optimering af HR's ydelser
|
|
|
|
|
Processerne i samarbejdet mellem HR og institutterne skal optimeres. Det betyder at:
-
HR skal modtage ansættelsessager fra institutterne senest:
- 30 dage før tiltædelse (danske borgere)
- 60 dage før tiltrædelse (EU borgere)
- 90 dage før tiltrædelse (ikke-EU borgere)
-
Tiltrædelse skal ske d. 1. eller d. 15. i en måned
-
Ansættelser bør være af minimum 6 måneders varighed
-
HR prioriterer ansættelsessager i denne rækkefølge:
1. Fast VIP
2. Fast TAP
3. Midlertidige VIP
4. D-VIP
5. D-TAP
6. Øvrige
Afvigelser kan ske efter aftale mellem HR og institutleder.
Spørgsmål kan stilles til HRs teampostkasse: HR.ST.team1@au.dk eller til vores HR-partner Kathrine Kofoed Jensen | kofoed@au.dk | +45 9350 8204
|
|
|
|
Ny folder om at blive erhvervsforsker
|
|
|
|
|
|
Delingen af ST i Nat og Tech har medført deling af ph.d.-skolen.
Derfor er der lavet en ny brochure, der beskriver det at være erhvervsforsker ved AU.
Link til brochure
Ved spørgsmål kan vores partner ved ph.d.-skolen kontaktes:
Rikke J. Ljungmann | rjl@au.dk | +45 6020 2605
Når corona-situationen igen tillader det, vil Rikke være at finde i partnerkontoret, 1671-134, torsdage kl. 12.30 - 14.30.
|
|
|
|
|
|
-
Vi forventer, at NT-IT opgraderer teknik i auditoriet og undervisningslokaler. Hvornår det sker kan vi dog ikke sige.
-
Office 365: Man er klar til udrulning af OneDrive. Hermed bliver det muligt at tilgå sine filer fra alle enheder (computere, tablets, mobiltelefoner).
Der vil komme mere information inden det sker. Målet er, at O-drevet ikke længere benyttes. På AU's hjemmeside om dataopbevaring kan man læse om forskellige løsninger til dataopbevaring (O-drevet, Sharepoint osv.)
Link til siden om dataopbevaring
-
Sikkerhed og enheder: Der er mange ukendte enheder på AU’s netværk. Kendte og ukendte enheder vil blive skilt i 2 separate netværk. F.eks. vil gæster fremadrettet kun kunne tilgå det ukendte netværk.
-
Vedrørende kontakt til IT support: Ring eller skriv gerne. Afhentning af hardware må kun ske efter forudgående aftale.
Der har været ca. 50% mere indkøb af IT udstyr ifm. Corona, og der er meget hardware, der afventer afhentning.
|
|
|
|
Online brug af billeder og video
|
|
|
|
Information om Arbejdsmiljø
|
|
|
|
Valg til arbejdsmiljøorganisationen
|
|
|
|
Undersøgelse af effekten af ændret arbejdssituation
|
|
|
|
|
Det er blevet konkluderet af Crecea, at personer generelt falder i 3 kategorier (ligeligt fordelt) under COVID-19 og under restriktionerne ifm. at arbejde hjemmefra:
• Nogle der føler sig bedre tilpas end under normale arbejdsforhold
• Nogle der har det dårligere
• Nogle der føler det samme
Effekten af en ændret arbejdssituation (kombineret med en global pandemi) kan forårsage demotivering, især når du vender tilbage til normal-situationen. Hvis du har brug for at tale med nogen, er du velkommen til at kontakte din arbejdsmiljørepræsentant, fagforeningsrepræsentant eller AU’s psykologiske rådgivning.
Link til Geosciences side om psykisk arbejdsmiljø
|
|
|
|
Husk at lukke dørene til laboratorierne
|
|
|
|
|
Ventilationssystemerne i 1670-1675 er indreguleret som et lukket system til hvert lokale med hhv. indblæsning og udsugning, der er justeret efter behov ift. indretning/brug og lokalets volumen. Dvs. for at bl.a. punktsug og stinkskabe fungerer optimalt i laboratorierne, bør alle døre holdes lukkede til laboratorierne.
Derudover hjælper lukkede døre også til at afgrænse kemikalieudslip ved ventilationssvigt, minimerer støjgener og evt. spredning af brand vil ske langsommere.
Visse døre SKAL ALTID holdes lukkede.
|
|
|
|
|
|
Hafsa Mahmood er blevet ansat som ph.d.-studerende med start d. 1. august 2020.
Hafsa is a hydroscience engineer. She was born and raised in Pakistan.
She did her bachelor's in environmental sciences from Pakistan (with a one-semester study program Global UGRAD in Minnesota, USA). Then, she came to Europe as an Erasmus Mundus scholar for the Joint Master's degree program in Groundwater and Global Change - Impacts and Adaptation (GroundwatCH 2017-2019).
During her masters, Hafsa has worked as an intern for the Junior research group INOWAS, TU-Dresden. She has also worked with the United Nations University - Institute for Integrated Management of Material Fluxes and of Resources (UNU-FLORES, Germany) and National Researches Institute of Rural Engineering, Water and Forests (INRGREF, Tunisia) on a project related to Managed aquifer recharge and emerging pollutants in a coastal aquifer, Tunisia.
Hafsa moved to Denmark in October 2019 because her husband works at Siemens. She found the Department of Geoscience, Aarhus University, quite relevant to her research aspirations and she wanted to do a Ph.D. so, she applied at Aarhus University and got a Ph.D. position.
|
|
|
|
|
|
Partnere med træffetider i lokale 1671-134:
-
Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk
Mandag 9-12
-
Mette Møller Larsen, controller, Økonomi | mmla@au.dk
Onsdag 8.30-15.30
-
Jakob Steen Olesen, projektøkonom, Økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk
Onsdag 8-15 og fredag 8-14
-
Ann-Christina Lauring Knudsen (Stine), AU Forskning og Eksterne Relationer | aclk@au.dk
Torsdag
-
Rikke J. Ljungmann, Rådgiver, specialkonsulent, PhD-administration | rjl@au.dk
Torsdag 12.30-14.30
Andre partnere:
Bo Holm Jacobsens kontortider for studerende:
Tirsdag 10-12 og torsdag 16.15-17
Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/
|
|
|
|