|
|
|
-
25., 26. og 27. februar
u-days
-
15. marts
Ansøgningsfrist til kvote 2
|
|
|
|
|
|
AU er som arbejdsgiver blevet pålagt at føre regnskab over medarbejderes indrejser i Danmark.
Derfor skal alle medarbejdere ved Institut for Geoscience give besked til sekretariatet, når de rejser ind i Danmark.
Sekretariatet skal have følgende information:
-
Hvilket land der indrejses fra
-
Datoen for foretaget COVID-19 test i afrejselandet
-
Dato for PCR-test foretaget ved ankomst til Danmark
-
For udenlandske statsborgere: Dato for PCR-test foretaget 4 dage efter ankomst til Danmark
For danske statsborgere bosat i udlandet: Dato for PCR-test foretaget 3 dage efter ankomst til Danmark
Punkt 4 kan undlades, hvis den indrejsende har været i isolation i 10 dage fra ankomst.
Det er medarbejderens eget ansvar at booke tid til test.
Medarbejderen skal også udfylde en Tro- og loveerklæring. Den fås ved henvendelse til sekretariatet og returneres udfyldt til sekretariatet; sekretariat@geo.au.dk.
Link til mere information om indrejserestriktioner
|
|
|
|
Priser, bevillinger og udnævnelser
|
|
|
|
Marit-Solveig Seidenkrantz
|
|
|
|
Marit-Solveig Seidenkrantz
|
|
|
|
Brug af studentermedhjælpere
|
|
|
|
|
Det sker desværre alt for ofte, at studerende bliver sat til at arbejde uden at være ansat, eller at de bliver sat til at udføre arbejde, de ikke er ansat til.
Udover at det er i strid med gældende regler, er der følgende problemer med denne forkerte brug af studentermedhjælp:
-
Alm. Studentermedhjælp: Hvis man bruger studerende, der ikke er ansat og der sker en ulykke, er de ikke dækket af AU's forsikring. Derfor er det meget vigtigt, at de er registreret som ansat før arbejdet påbegyndes.
Det bliver også mere besværligt at udbetale løn til dem, da de ikke er oprettet i systemerne, og de studerende vil derfor opleve ”ikke at få løn til tiden”. Dertil kommer rod i feriedagene/-afregningen.
-
Studenterstudievejledere (mentorer, besøgsservice) og instruktorer: Studenterstudievejledere og instruktorer må absolut IKKE arbejde før de har fået deres ansættelsesbevis.
Instituttet kan blive pålagt bøder, hvis dette sker!
Det er vigtigt at understrege at der er stor forskel på studentermedhjælpere, studenterstudievejledere og instruktorer. Der er f.eks. en stor forskel på timesatsen.
Det er også vigtigt at pointere, at instruktorer og studenterstudievejledere skal have to separate ansættelsesbeviser, hvis den studerende skal lave begge typer arbejde.
Man kan ikke forvente, at de studerende kender til forskellen på deres ansættelser (de kan have flere). Det er dit ansvar at sørge for, at den studerende er ”korrekt” ansat inden du sætter en studerende i gang med arbejdet. Planlæg derfor brugen af studentermedhjælp i projekterne og studenterstudievejleder i undervisningen/til U-Days osv. i god tid før arbejdet skal udføres.
Hvis der er spørgsmål så henvend dig i sekretariatet.
Instituttet har en pulje af hhv. alm. studentermedhjælpere og studenterstudievejledere som kan benyttes uden yderligere ansættelsesprocedurer. En opdateret liste over allerede ansatte studentermedhjælpere kan rekvireres i sekretariatet.
Hvis det er nødvendigt, at ansætte en anden studerende end de, der allerede er ansat, skal sekretariatet underrettes i god tid! Kontakt endelig sekretariatet hvis du er det mindste i tvivl om en studerendes ansættelse.
-
Kort ansættelse under 1 år: Kan gøres uden et jobopslag, men den studerende skal tastes i medarbejderstamkortet (og måske skal der udleveres nøgler, gives særlig adgang på adgangskort mv.).
OBS: Studenterstudievejledere og instruktorer, skal stadig have et ansættelsesbevis, og det skal HR stadig have mindst en måned til at lave!
Vær opmærksom på, at hvis studentermedhjælperen skal lave ufaglært laboratoriearbejde, kan ansættelsen som timelønsansat max. være fem måneder. Projektansættelse over fem måneder kræver, at den studerende får fast månedsløn!
Der skal gå 1 år mellem to projektansættelser.
-
Ansættelse over 1 år: Der skal laves et jobopslag, og her skal proceduren sættes i gang op til 3 måneder inden jobstart. Jobopslaget skal laves via Emply og hele ansættelsesproceduren køres igennem. Opslaget skal være oppe i minimum to uger, der skal holdes samtaler og personen, der ansættes, skal tastes i stamkortet og andre systemer.
Hvis der er spørgsmål til dette så kontakt endelig Krishna eller Thomas i sekretariatet.
|
|
|
|
|
Fakultetets udkast til ny strategi er blevet sendt rundt til alle medarbejdere, og alle opfordres til at læse den.
Udkastet vil i nærmeste fremtid blive diskuteret i LAMU, LSU, Forskningsudvalget, Uddannelsesudvalget og Institutledelsen.
Medarbejdere, der ikke er medlem af ét af disse udvalg, opfordres til at give sine synspunkter til kende overfor ét af udvalgene, der herefter vil sørge for at tage synspunkterne med i den samlede liste over kommentarer, som instituttet skal aflevere til fakultetet d. 12. marts.
|
|
|
|
Lang leveringstid på IT-udstyr
|
|
|
|
Udskiftning af adgangskort
|
|
|
|
Skattewebinar for internationale medarbejdere
|
|
|
|
|
|
Tuomas Junna er startet som ph.d.-studerende med Marit-Solveig Seidenkrantz som vejleder.
Her er et par ord fra Tuomas, som ikke bør forsøges oversat:
"My name is Tuomas Junna and I come from the notoriously sunny and cheerful city of Helsinki, Finland. I did my bachelors and masters in university of Helsinki, focusing on sedimentology, quaternary geology and geochemistry. However, as a self-certified thalassophile, it was clear to me that a PhD project would have to within the marine realm. I was lucky to find exactly the kind of project I was looking for here in the AU and twice as lucky to be accepted for the position.
I look forward to not only gaining a better understanding of my chosen field, but to gain life experiences not afforded to all - such as moving to a new country during a pandemic lockdown. I struggle to comprehend spoken Danish, but hopefully the years ahead will give me a better grasp of the language as well."
|
|
|
|
|
|
Partnere med træffetider i lokale 1672-123:
OBS! Ingen partnere har træffetid på Geoscience, så længe vi er lukket ned.
-
Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk | 9350 8294
Mandag 9-12
-
Mette Møller Larsen, controller, Økonomi | mmla@au.dk | 6057 1105
Onsdag 8.30-15.30
-
Jakob Steen Olesen, projektøkonom, Økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk | 9352 1027
Onsdag 8-15 og fredag 8-14
-
Ann-Christina Lauring Knudsen (Stine), AU Forskning og Eksterne Relationer - Forskningsstøtteenheden (FSE) | aclk@au.dk | 9352 2209
Torsdag
-
Tina Stenshøj Kaysen, Ph.d.-partner, Ph.d.-administrationen | tist@au.dk | 9352 2310
Andre partnere:
-
Henriette Withen Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | hwh@au.dk | 4189 3290
-
Torkil Bukkehave Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | tbh@au.dk | 9352 1166
-
Maiken Dazelle Nielsen, Undervisning og eksamen | maiken@au.dk
-
Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
-
HR-relaterede spørgsmål sendes til Nat Tech HR Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
-
Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til Nat Tech HR Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk
Thomas Ulrichs kontortider for studerende:
Tirsdag 12-14 og torsdag 16-17
Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/
|
|
|
|