|
|
Februar var en kort måned, og selvom den endte med en lidt knugende besked, så var der også lyspunkter. Undervisningen begyndte igen, og vi havde en succesfuld udstilling på Steno Museet med mere end 2.000 besøgende.
PIGA afholdt også både fastelavn og colasmagning, der ikke overraskende viste, at Coca Cola er den foretrukne cola blandt de fleste.
Nu venter en ny måned, og vi kan glæde os over, at foråret er kommet – i det mindste på kalenderen.
|
|
|
|
Fortrolige oplysninger i kalender
|
|
|
|
|
|
En medarbejder ved GEO har oplevet, at fortrolige oplysninger i en kalenderinvitation sendt gennem Outlook blev synlige for uvedkommende, da man inviterede et mødelokale med til mødet.
Det er smart, at man kan booke et mødelokale ved at sende en kalenderinvitation, men uhensigtsmæssigt at oplysninger, der ikke er for alle, dermed bliver synlige i mødelokalets kalender.
Der er to måder at omgå dette problem:
Enten undlader man at sende fortroligt materiale med i en mødeinvitation, hvor der også er inviteret et lokale.
Ellers undlader man at invitere lokalet og laver i stedet en booking direkte i lokalets egen kalender.
|
|
|
|
|
Spotlight-fjernbetjeninger
|
|
|
|
|
På GEO har vi anskaffet 4 nye ”Spotlight plus presentation remotes”, der kan anvendes i de undervisnings- og mødelokaler, hvor der er opsat TV-skærm; 1653-014, 1653-018, 1671-241, 1672-120.
Fjernbetjeningerne har til huse i skuffen, markeret med ”Presentation remote”, på Susannes kontor; 1672-130.
De må gerne lånes, når man skal benytte ét af ovenstående lokaler til præsentation via PC – og de skal returneres efter brug.
Hver æske indeholder:
1 fjernbetjening
1 USB til at sætte i PC
1 oplader til fjernbetjening
1 USB-C til USB adapter
Alle fire dele skal lægges i æsken efter brug – HUSK at tage USB’en ud af PC’en.
OBS: Inden man kan bruge fjernbetjeningen, skal man downloade den nødvendige software, for at PC og fjernbetjening kan tale sammen. Det er derfor en god idé at være i god tid, inden man bruger fjernbetjeningen første gang.
Find guiden ”Kom godt i gang”, inkl. driver download her.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Line Meldgaard Madsen startede d. 1. marts som Tenure Track Adjunkt her på Instituttet.
Line is a hydrogeophysics and will as an assistant professor at the department continue her research within electric and electromagnetic methods with applications in groundwater
mapping, climate adaptation, and contamination tracking and remediation.
Her research focus is numerical geophysics, forward modelling and inversion of geophysical data, and integration of geophysical data in hydrological flow modelling.
Tillykke til Line!
|
|
|
|
|
|
|
I februar havde vi besøg af Ph.d.-studerende Simon Jung fra ETH Zürich.
He completed his BSc and MSc in Physics at the University of Wuppertal (Germany). During his Bachelor and in industry research he focused on corrections in X-ray computed tomography using simulations and machine learning methods. During his Master thesis and beyond he worked at the Neurophysics department of the Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences in Leipzig (Germany) and collaborated with the Forschungszentrum Jülich (Germany). His work focused on processing imaging mass spectrometry data to enable the validation of quantitative MRI scans in neuroscientific applications.
Simon joined the Laboratory of Hydraulics, Hydrology and Glaciology at the ETH Zurich (Switzerland) at the beginning of this year as a PhD student to work on numerical investigations of subglacial drainage of soft bedded glaciers together with Mauro Werder, Ludovic Räss and Ivan Utkin. He was in Aarhus to work with Anders Damsgaard on discrete element method simulations of subglacial till using Anders' sphere software.
Feel free to contact him at sijung@ethz.ch
|
|
|
|
|
|
Partnere med træffetider i lokale 1672-123:
-
Max Anthon Ikkala Lerager, IT-supporter | maxl@au.dk | +45 6020 2616
Tirsdag 12-15
-
Kathrine Kofoed Jensen, HR-partner | kofoed@au.dk | +45 9350 8204
Tirsdag 8-12 (ulige uger)
-
Stine Magnild Hansen, HR-supporter | smh@au.dk | +45 9352 2463
Tirsdag 8-12 (lige uger)
-
Mette Møller Larsen, forretningscontroller, Økonomi | mmla@au.dk | +45 6057 1105
Onsdag 8.30-15.30
-
Jakob Steen Olesen, projektcontroller, Økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk | +45 9352 1027
Onsdag 8-15
-
Helene Hallas, Ph.d.-partner, Ph.d.-administrationen | heha@au.dk | +45 9352 2609
Første torsdag i hver måned 13-15
Andre partnere:
-
Rikke Hartmann Haugaard, AU Forskning og Eksterne Relationer - Forskningsstøtteenheden (FSE) | haugaard@au.dk | +45 9352 2552
-
Henriette Withen Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | hwh@au.dk | +45 4189 3290
-
Torkil Bukkehave Hansen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office (TTO) | tbh@au.dk | +45 9352 1166
-
Anne Ambrosius Frederiksen, Undervisning og eksamen | aaf@au.dk
-
Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
-
HR-relaterede spørgsmål sendes til Nat Tech HR Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
-
Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til Nat Tech HR Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk
-
IT-support, brug AU Serviceportal, skriv til aarhus.st.it@au.dk eller ring på 8715 4010
mandag – tirsdag: 8.00 – 15.30 og fredag: 8.00 – 14.30
AV-support ring på 8715 0903
Thomas Ulrichs kontortider for studerende:
Tirsdag 12-14 og torsdag 16-17
Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/
|
|
|
|