Read the newsletter in your browser
Aarhus Universitet

Geoscience nyhedsbrev

Nr. 4/2020 - april 2020

Newsletter
in English

Kalender

 

AU er lukket ned indtil videre til og med d. 10. maj

Corona/Covid-19

AU er indtil videre lukket fysisk ned til og med d. 10. maj.

AUs informationsside om corona

Seneste udmeldinger fra Aarhus Universitet

Har du brug for at hente noget i Geoscience-bygningerne, skal du tage kontakt til Jan og aftale tidspunkt.
Jan koordinerer adgangen til bygningerne, så der ingen fysisk kontakt er mellem medarbejderne.

Åbning af forskningslaboratorier

Laboratorierne på Geoscience åbnes gradvist. I første omgang får ca. 10 personer lov til at bruge laboratorierne, og der er lavet et detaljeret skema over, hvornår disse personer må opholde sig på hvilke lokationer.

Følgende retningslinjer skal overholdes ved brug af laboratorierne:

Retningslinjer for laboratorier

Derudover har Geoscience lavet egne retningslinjer, der ligeledes skal overholdes. Disse ligger på O-drevet:
O:\Nat-Tech_Geo-Faelles\Genåbning 1\Retningslinjer

Tjek af udstyr

Laboratorier, køleskabe, frysere og kølerum bliver tjekket 2 gange om ugen.
Skulle nogen have andet udstyr i Geoscience-bygningerne, som de har behov for bliver tjekket jævnligt, tages kontakt til Charlotte.

Deling af IndFak og RejsUd

Som et led i delingen af ST til Nat og Tech, bliver IndFak og RejsUd nu delt.

Alle fakturaer i IndFak skal derfor være godkendt senest d. 14. maj 2020.

Alle kreditkortafregninger i RejsUd skal være afsluttet senest d. 17. maj 2020.

Har du betalinger til afregning i RejsUd, hvor du afventer at få penge retur, skal du behandle betalingen inden d. 17. maj - også hvis de penge, du har til gode, ikke når at komme inden denne dato!
Afregningen af returbeløbet skal ske, når pengene kommer - måske kommer dette til at foregå i den nye version af systemet.

Kreditkortbetalinger til afregning i RejsUd kan IKKE flyttes fra den nuværende til den nye version af RejsUd! Derfor skal alle transaktioner behandles inden d. 17. maj.

Falske fakturaer i omløb

Svindlere udnytter i høj grad coronakrisen til at forsøge at snyde folk.

På AU er der modtaget falske fakturaer. De er meget professionelt lavet og det ser ud som om, oplysningerne på fakturaerne er hentet fra EU databaser, hvor AUs udbud bliver offentliggjort.
Fakturaerne bærer bl.a. projekt- og aktivitetsnumre.

Vær derfor meget opmærksom, når du modtager en faktura til godkendelse i IndFak.
Hvis du er den mindste smule i tvivl om rigtigheden af fakturaen, så tag fat i Susanne i sekretariatet.

Årets dimission udskydes

Grundet forlængelsen af forbuddet mod at samles i større grupper, må vi desværre opgive at afholde dimission som planlagt d. 26. juni.

Der arbejdes på, at dimission i stedet vil blive afholdt til efteråret.

Pas på kroppen

I denne tid, hvor vi alle arbejder hjemmefra, er der sikkert mange af os, der får tillagt os nogle uheldige vaner og sidder i arbejdsstillinger, der ikke er helt gode for os.

Læs de gode råd om ergonomi her.

Ny ferielovgivning

Information om de nye ferieregler og overgangsperioden findes under AUs medarbejderservice.

HUSK at tjekke din feriestatus på mit.au.dk jævnligt.
Er du på samtidighedsferie er det desværre ikke muligt at se status på mit.au. Kontakt sekretariatet for information.

ST-partnere

Partnere med træffetider i lokale 1671-134:

  • Dan Guldborg, IT support | aarhus.st.it@au.dk
    Mandag 9-12
  • Mette Møller Larsen, controller, ST økonomi | mmla@au.dk
    Onsdag 8.30-15.30
  • Jakob Steen Olesen, projektøkonom, ST økonomi | jakob.steen.olesen@au.dk
    Onsdag 8-15 og fredag 8-14
  • Louise Godt (p.t. på barsel), AU Forskning og Eksterne Relationer | logo@au.dk
    Torsdag 9-12
  • Rikke Märcher Rochat (barselsvikar), AU Forskning og Eksterne Relationer | rmr@au.dk
    Torsdag 9-12


Andre partnere:

  • Maiken Dazelle Nielsen, undervisning og eksamen | maiken@au.dk
  • Morten Hjorth Gad, AU Library | mhga@kb.dk
  • HR-relaterede spørgsmål sendes til HR ST Team 1 | HR.ST.team1@au.dk
  • Spørgsmål ang. sygdom, barsel, fleksjob, løntilskud og virksomhedspraktik sendes til HR ST Specialistteam | HR.ST.team.specialist@au.dk
  • Rikke J. Ljungmann, Rådgiver, specialkonsulent, ST PhD-administration | rjl@au.dk
  • Maibrit Lerche Hendriksen, AU Forskning og Eksterne Relationer - Technology Transfer Office | mlh@au.dk

 

Bo Holm Jacobsens kontortider for studerende:
Tirsdag 10-12 og torsdag 16.15-17
 

Ovenstående information kan også findes på: geo.medarbejdere.au.dk/

Nyhedsbreve

Geo-nyhedsbrevene på web
Læs alle udsendte nyhedsbreve på Geoscience medarbejdersiden: http://geo.medarbejdere.au.dk.

Geoscience nyheder til studerende
http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/geoscience/intern/nyheder-til-studerende/ 

Andre nyhedsbreve
NAT: https://scitech.medarbejdere.au.dk/aktuelt/nyhedsbreve/nat-medarbejdernyt/
AU: https://medarbejdere.au.dk/info-og-nyheder/nyhedsbreve/

 

Click here to unsubscribe from the newsletter