Ferie og fravær

Ferie

Som ansat optjener du for hvert år, du arbejder, ret til ferie i 6 uger, bestående af 5 ordinære ferieuger og 5 særlige feriedage.

  • Optjening/afholdelse
    Regler for optjening/afholdelse af ferie kan du læse her
  • Registrering af din ferie
    En gang årligt bliver der sendt en mail ud om, at din ferie skal opdateres for både forhenværende og næste ferieår. Hvis du ikke melder datoer ind, bliver din ordinære ferie registreret som standard som følger:
    - 3 uger i juli - ordinær ferie
    - 5 dage i efterårsferien - ordinær feie
    - 5 dage omkring jul/nytår - ordinær ferie
    - 5 dage omkring påske - særlige feriedage
  • Oversigt over din ferie
    På Selvbetjeningen MitHR​​​​​​​ ligger en oversigt over din registrerede ferie og evt. restferie.
     

Links:

Sygdom og andet fravær

  • Pludselig opstået sygdom/fravær:
    Informer sekretariatet og din nærmeste leder pr. mail eller telefon.
    Når du er tilbage på instituttet, skal du sende en e-mail til sekretariatet (sekretariat@geo.au.dk) med oplysning om start- og slutdato for din sygdomsperiode.
  • Længerevarende sygdom/fravær: Retningslinjer ved sygdom mm.
  • Lægebesøg: Frihed med løn til lægebesøg/ordineret behandling kan aftales med nærmeste leder, hvis det ikke kan arrangeres uden for arbejdstid.